Steg för steg, långt inlägg!

Hejsaaaan :)

Idag har jag vart en sväng på Skeppsviken med Olivia & Robin. Vi tog oss en cykeltur dit ut men när vi väl kommer dit blåser det (som det alltid gör där iofs) som satan, men vi härdade ut ett tag iallafall ;D Haha.

Innan vi drog iväg testade jag mig på något lite annorlunda, gjorde en "steg-för-steg" sminkning eftersom ni tyckte att det kunde va intressant att se :)

Ögonskuggorna som jag använt kommer från mestadels från min 120 palett & min Viva La Diva palett:







Här är borstarna/penslarna jag använt mig av:




Här kommer sminkningen iallafall, steg för steg :)





* Lägg först ett tunt lager primer över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet med en concealerpensel.
Jag använde mig av en vit NYX Eyeshadow Base. Detta gör man för att ögonskuggans pigment ska bli starkare & för att få den att sitta längre :)




* Nu så tar du en mellanstor ögonskuggs pensel som är ganska platt & hård (Nr 1), detta för att ögonskuggan ska fastna på penseln bättre & "packas" på ögonlocket.
Först tar du en matt gul ögonskugga & placerar den i ögonvrån, över första halvan av ögonlocket & över globlinjen. Sedan tar du en annan gul, med mer skimmer i, & målar på över den matta.




* Ta baksidan utav pensel nr 1 igen & packa på en ljusgrön skimmerskugga i mitten av ögonlocket. Va noga med att skugga in den i den gula så att det inte blir någon skarp kant.




* Torka av pensel nr 1 på en ren handduk & lägg på en lite mörkare grön skugga i mitten av den ljusa, jag blandade lite mellan de två markerade på paletten.




* Dags för blått :) Använd nu en lite bredare pensel (nr 2), även denna ganska platt & hård. Ta en ljus havsblå skugga & packa på sista tredjedelen av ditt ögonlock.
Dra den även en bit upp mot ögonbrynet & lite över de gröna & gula skuggorna.




* Ta nu en pensel med rundad topp som är lite mjukare (nr 3) & för på en mörkare havsblå endast på ytterkanten av ögonlocket & en bit in i globlinjen.




* Torka av pensel nr 3 på en ren handduk. Skugga in lite av en svart skimmerskugga över den mörka havsblåa färgen & en bit in i globlinjen även här.
Nu gör du nästan samma sak igen, men med en mindre rundad pensel (nr 4) och endast en bit in i globlinjen. Detta för att ge lite mer intensitet :)




* Dags att sudda! Ta en supersoft pensel (nr 5) & gå över alla hårda kanter så att det blir jämnt & fint.




* Såhär ska det se ut efter att du suddat.
Föll för mycket av färgerna bort kan du bara gå över med samma pensel (eller en snedskuren mjuk, nr 6) igen ovanför globlinjen, med endast lite skugga på penseln.






* Highlightning tajm (stavas? haha). Rengör pensel nr 2. Ta en vit skugga med skimmer & pensla på ögonbrynsbenet & lätt in mot ögonvrån.
Detta för att ge ett litet "lyft" till ögonbrynet och även för att pigga upp!




* Rengör pensel nr 4. Nu ska nedre delen av ögat få färg! Ta först en ljusare violett/lila färg & pensla på nära den undre fransraden & en liten bit nedanför.
Gör detta nästan hela vägen in till ögonvrån, men inte på det gula.
Samma pensel igen, nu med en lite mörkare violett/lila färg. Pensla på denna på ytterkanten av undre fransraden & lite upp i det blåa i din yttre ögonvrå.




* Måla på kajal på insidan av undre fransraden & en liten bit under fransarna.
Ta även pensel nr 4 igen & sudda ut kajalen under fransarna med den mörkare violetta skuggan.






* Måla på en flytande eyeliner från halva ögat & utåt. Gör en liten "måsvinge" på kanten av ögonlocket.
Vill man inte ha eyeliner kan man bara strunta i detta steget :)
Kleta på mascara!




* Fyll i ögonbrynen! Jag använder först en ögonbrynspenna & efter det en ögonbrynsskugga som jag målar på med en liten snedskuren pensel.
Detta för att göra ögonbrynet mindre "kletigt".

NU ÄR DET KLART! :D



Hoppas ni gillade det :)


Kommentera gärna om ni vill ha mer sånna här inlägg!

Pösssss ♥




K o m m e n t e r a
8 kommentarer



Kommentarer
Postat av: Anonym

wuhuuuuu va bra :D o snyggt!

2011-05-31 @ 19:58:22
Postat av: Nattis

Tack så mycket :)

2011-05-31 @ 19:59:53
URL: http://turquoisecherry.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hallo Siiister :D

Det är görbra att se :D

Tycker du ska göra en smink video, såna som finns på youtube, tror många hade gillat det! :) Bara ett litet tips.

Kraaaaam <3

2011-05-31 @ 23:42:11
Postat av: Sandra

Görbra! :D

Du borde göra en video där du visar hur du gör med :D hade nog många gillat :P



Pösss syster <3

2011-05-31 @ 23:43:16
Postat av: Kayleigh

Jag förstår inte ett ord svenska, men jag använde Google Translate för att kunna läsa detta inlägg och jag använder den för att översätta denna kommentar till svenska, så jag hoppas det är förståeligt! Det gjorde ett bra jobb med det svenska till engelska! Måste bara säga att jag älskade denna tutorial och älska din makeup inlägg på din blogg, jag skulle älska att se fler steg för steg tutorials! Tack!

2011-06-01 @ 00:13:54
URL: http://taupeisthenewblack.wordpress.com/
Postat av: Änabanäna

Åhh, du är så himlans duktig och fin Nattis! :) <3

2011-06-01 @ 00:20:13
Postat av: Nattis

Supertack till alla! :D

Sandra: Njaaee... vet inte om det är min grej att sitta & prata framför en kamera xD Men kanske nån gång!



Kayleigh: Thank you so much! Well, seems like Google Translate did a pretty good work there, its totally understandable. Then I'm going to do another "step-by-step" tutorial another day :) Glad you liked it! Take care

2011-06-01 @ 11:02:02
URL: http://turquoisecherry.blogg.se/
Postat av: Kayleigh

Not a problem!! :D I was pretty shocked how well it did... the last time I tried to translate something using an online translator (not Google, some other one..) was years ago and it was awful... it only translated words, not grammar, so it was pretty difficult to understand! now i've got to start translating "makeup blog" into different languages so i can find some new blogs to check out!! hahah

2011-06-01 @ 20:19:11
URL: http://taupeisthenewblack.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0