Steg för steg nr 2

Hej i värmen!

Gudars, cyklade från stan förut med Linnea ut till DeVal, FYSATAN så varmt det är ute! Är inte solsken men ändå så man smälter bort...

Här kommer steg för steg sminkningen som jag gjorde igår;





* Färgerna jag använde mig utav (inte den svarta, orkade inte göra om :P)




* Borstarna, samma som förra gången bara att nr 6 bytte jag ut mot en som liknar borste nr 2, bara att den är lite mjukare.






* Börja med ett tunt lager primer, smeta ut med borste eller ett finger.
Denna gången använde jag mig av Lumenes Beaty Base Eyeshadow Primer, denna kan man även använda som primer för läpparna innan man tar på läppstift.




* Ta en platt ganska hård mellanstor borste (nr 2) & packa på orange skimmer skugga + en matt orange skugga.




* Nu tar du en röd matt skugga & applicerar den med hjälp av en hård rundad skuggborste ovanför globlinjen & en liten bit upp.
Om du vill här kan du även ta en liten rundad hård borste (nr 4) & applicera en starkt orange skugga i globlinjen för lite extra "markering".




* Med hjälp av en supermjuk borste (nr 5) suddar du nu ut de hårda kanterna vid det röda.




* Nu använde jag en liknande borste som nr 1, fast lite mindre. Så ta en sådan & för på en ganska ljusgul skimmerskugga ovanför ögonvrån & upp mot början av ögonbrynet.




* Dags för mera oranget, ta en mjuk pensel (jag använde en rundad mjuk, samma som jag skuddar med) med lite mörkare orange ovanför det röda.




* Ta samma pensel som i steget innan & sudda bort hårda kanter upp mot brynet.
Om för mycket av det orangea & röda faller bort här, så fyll bara på med lite nytt.




* Ta en platt bred mellanhård borste (nr 2), fyll på med lite gult upp till brynet.




* Rengör borste nr 4 & applicera med hjälp av den en turkos skimmerskugga precis i ögonvrån.




* Ta en mjuk vit kajal/eyeliner & måla på ett tunt lager under hela nedersta fransraden, in mot ögonvrån.
Jag använde mig utav NYX Jumbo Eyeshadow Pencil i färgen "Milk".




* Ta borste nr 4 igen & applicera turkos där du precis målat på den vita eyelinern.
Blir det för hård kant här mellan det turkosa & din hud suddan du bara ut det med samma borste, utan någon mer skugga.






* Här tog jag först en turkos flytande eyeliner & målade på hela övre fransraden + vit eyeliner innanför nedre fransraden, men ångrade mig direkt efter.
Nu gör du rent borste nr 2 & tar en gräddvit skimmerskugga som highlighter på bryn-benet.

Vill man ha såhär är det bara att fixa ögonbrynen & smeta på mascara efter detta steget sen är det klart :)




* Målade istället på svart flytande eyeliner över den turkosa, målade svart kajal över den vita på inre fransraden & smeta även på lite svart på det turkosa som jag suddade ut med borste nr 4.

Fixade ögonbrynen & smetade på mascara uppe & nere!

Klart :)





Säg gärna vad ni tycker om denna, eller vilka färger ni vill att jag ska använda mig utav nästa gång?
Alltid kul med lite extra inspiration :)

Lägger upp en till "tutorial"/steg-för-stek make ikväll eller imorrn, en grön-lila!

Pysss



K o m m e n t e r a
7 kommentarer



Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad duktig du är Nattis :) Super fint!!! :)

2011-06-08 @ 17:02:03
URL: http://joooonna.blogg.se/
Postat av: Nattis

Tack Jonna! :) <3

2011-06-08 @ 18:26:01
URL: http://turquoisecherry.blogg.se/
Postat av: Lenaspena

Jävlarrr vad duktig du är :) Skitkul att titta på!

2011-06-08 @ 18:32:15
URL: http://lenastridsberg.blogg.se/
Postat av: Nattis

Tack!! :)

2011-06-08 @ 18:35:04
URL: http://turquoisecherry.blogg.se/
Postat av: Kayleigh

Love it!! I would really like to see a look done with purples, pinks and teals next time!

2011-06-08 @ 20:20:54
URL: http://taupeisthenewblack.wordpress.com
Postat av: Anonym

heeej kooorv! Alltså jag ska på maskerad och ska vara nemo, har kollat lite på youtube och så. haru några föslag. gillade det orange här! pök

2011-08-24 @ 12:54:31
Postat av: Nattis

Hej korvis! Va kuuul! När ska du på maskerad? Får jag tid kan jag ju försöka göra nån hitta nemo inspirerad sminkning & lägga upp på bloggen så kan du ju gå efter den? Vill du bara ha på ögonen eller i hela fejjan? Redan fått massaa ideer :) Pöss

2011-08-24 @ 15:30:02
URL: http://turquoisecherry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0