Regnat

Jazo!

...eller Jaso, vet inte hur det stavas men betyder hej iallafall på Cypriotiska/Grekiska :)
Har väl egentligen inte så jätte mycket att skriva idag, har inte hänt så värst mycket.

Jag har vart ledig idag igen, slappat hemma i lägenheten med Kristin.
Tog bussen med henne vid fem in till Pernera eftersom hon skulle jobba, så har suttit här sen dess.
Ska nog ta bussen hem om en liten stund, känner mig lite väl nördig när jag bara sitter här framför datorn...
Eller så sitter jag kvar? Haha. Åker jag hem har jag bara tvn med program där jag ändå inte fattar nått om vad dom tjötar om.

Imorrn är både jag & Kristin lediga så då blir det nog en liten tur in till antingen Paralimni eller till Agia Napa på dagen, hoppas det iaf! Blir uttråkad av att bara sitta hemma... :P

Har druckit en smarrig Capucchino iallafall, hoppas på att Kristin lär mig göra alla olika kaffe sorterna snart,
så att jag också kan börja servera dom för gästerna :)

Får bli en uppdatering nästa gång det har hänt nått sköjj :)

Eller, kan ju tillägga en sak som ni undrade: Hur jag fått detta jobbet på Cypern?

Jag har fått det genom min kusin, hon jobbade i denna resturangen förra säsongen, jag blev sjukt sugen jag med, så jag frågade om dom behövde folk, & ja, dom behövde 2 pers för denna säsongen.
Skickade mitt CV till Kristin som fick översätta det för Mike (chefen), så fick jag jobbet & reda på att jag skulle börja 1a april. Svårare än så va det inte, LIIITE lättare än i Sverige där man fanimej aldrig får jobb.



Min goa Capucchino made by Kristin ;D




Har regnat lite idag igen, två fina regnbågar som jag såg från mitt fönster :)




Kalinichta!







K o m m e n t e r a
0 kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0