Green Plum

GRATTIS PÅ MIN FÖDELSEDAG IDAG! :)
Tråkigt det känns när man har kommit till det där stadiet när ens födelsedag inte ens känns nått speciellt längre...
Kanske mest för att det är 21 år jag fyller? Ingen speciell ålder precis, eller jo, nu får jag ju gå på krogen i USA ;)

Här kommer iallafall en till steg för steg sminkning :) Grönt & lila, Robins favvo-färger ♥

Färgerna som jag använt mig av för denna sminkningen är:





Borstarna jag använt är samma som i förra inlägget:


Istället för den som jag använde här som nr 6 använde jag en mjukare bred till highlightning.




* Börja såklart med Primer som alltid, använde Lumenes igen som i förra smink-inlägget.




* Ta borste nr 2 & applicera en ganska mörk skimmrig lila skugga ver hela ögonlocket.




* Nu applicerar du en mörkgrön skimmer skugga som en båge ovanför globlinjen med borste nr 3, nästan ända in till ögonvrån.



* Där du lämnade tomt efter den mörkgröna skuggan målar du nu på en ljusgrön skugga med samma borste ända in mot ögonvrån.




* Med samma borste målar du nu lätt på en svart skugga över det mörkgröna för lite mer intensitet.
Sedan gör du rent borsten & tar återigen den ljusgröna & sveper på en bit över det mörkgröna/svarta, in mot det ljusa i ögonvrån.




* Sudda ut hårda kanter med en mjuk rundan pensel (nr 5).




* Som highlight på ögonbrynsbenet precis under ögonbrynet använder du antingen en matt vit eller en skimmring vit skugga. Applicera med borste nr 2 (ren!).




* Måla på svart kajal på inre fransraden nere & under fransarna. Sudda ut med lillfingret under fransarna om kanten blir för skarp.




* Måla på Eyeliner på övre fransraden & gör en liten måsvinge. (Ursäkta att strecket blev lite skevt, fixade det sen ;D)






* Här tar du först & målar på en vit kajal i ögonvrån. Efter detta tar du nu pensel nr 4 & målar på en ljusare lila över den vita kajalen & på den svarta kajalen under fransarna ända bort mot yttersta ögonvrån.

Fixa ögonbryn & på med mascara, sen är det KLART! :)



Blev jättekonstigt gult/beiget ljus på dessa bilderna så färgerna blev lite konstiga/kom inte fram lika bra.
ilk
En bild på den förra & denna sminkningen; Vilken gillar ni bäst? :)




Nu ska jag packa grejjer för i eftermiddag när jag åker till Skaftö & jobbar på Pelles igen.
Men först, grillning & tårta hemma hos mamma & pappa :)

Hajdooo




K o m m e n t e r a
7 kommentarer



Kommentarer
Postat av: sofie

tjao! kom in på din blogg av en slump och fastnade, haha.. Jag älska hur du använder massor av olika glada färger och hur snyggt det blir tillsammans! du är kreativ och målar rena linjer oså, skit snyggt!

En fråga, färgpaletterna i detta inlägget, var kan jag få tag på dem? tacksam för svar! :)

2011-06-13 @ 19:21:25
Postat av: Nattis

Tack så otroligt mycket :) Jättekul att höra att folk gillar det jag gör!



Har skrivit om denna paletten i ett tidigare inlägg, billigast köper du den på eBay.com, sök bara på 120 eyeshadow palette & sortera efter billigast, jag köpte min för 90 kronor inkl frakt. 120 ögonskuggepaletterna från eBay är precis likadan som dem de säljer på eleven.se för ca 250-300 kronor.



Hoppas du fortsätter följa min blogg :)

2011-06-13 @ 22:59:34
URL: http://turquoisecherry.blogg.se/
Postat av: sofie

åh tack så jätte mycket! :D

I will!;)

2011-06-14 @ 16:39:39
Postat av: Melody

Hej, tänkte bara fråga vilken kajal du använder (syftar alltså på den svarta), för jag letar efter en bra kajal. :)

2011-08-08 @ 13:44:50
URL: http://melodymarvelous.blogg.se/
Postat av: Rebecka'

Fin blogg! :)

2011-08-08 @ 13:57:04
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/august/mandag-dagens-blogg.html#comment

2011-08-08 @ 13:57:29
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Nattis

Melody: Tack! Jag använder IsaDoras perfect contour kajal i nr 60 black, görbra är den!

Rebecka: Tack! :)

2011-08-08 @ 19:42:34
URL: http://turquoisecherry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0