Cypern!

Heeeeeej mina vänner!

Nu har jag äntligen tid för lite uppdatering utav bloggen, ganska jobbigt att inte ha internet hemma i lägenheten måste jag säga...

Landade i Larnaca kl 22 i tisdags, blev hämtad av Kristin & hennes kompis Natalie.
Åkte till min & Kristins lägenhet SOM ÄR SÅÅÅÅÅ OTROLIGT FIN:
(Vi har varsitt rum, mitt är på bilden, har två sängar! Så feel free to visit ;D)




Började jobba i onsdags, va ovanligt mycket folk den kvällen. Va görkul att få komma igång igen med lite jobb, segt att va arbetslös i sverige...

Restaurangen jag & Kristin jobbar i heter Nautilus Trattoria Italiana, superfint (som allt annat!).
Har jobbat onsdag-torsdag-fredag-lördag, idag är jag ledig & förmodligen resten av veckan också, är inte så mycket folk på Cypern än. Jobbar förhoppningsvis fredag-lördag. Me need money.

Bor i Paralimni, tar 5 min med buss till jobbet, kostar 10 spänn vart man än åker, så det är bra att det inte är dyrare.
Har frågat Mike (min å Kristins chef, som förövrigt är hur snäll & bra chef som helst, han är bra på att skilja på jobb & fritid, thats guuuuud) om han kan fixa cyklar till oss på nått sätt, så det hoppas jag på :)

Tänkte gå till playan idag & sola, men så har det regnat hela dagen lång... verkligen öst ner, så solningen får vänta tills det blir bättre väder :) Är sol nu iallafall, men lite kallt.
Har suttit på jobbet idag inomhus istället, chillidillat. Så gött att kunna va inne på internet längre än 15 min som jag oftast bara hinner med om jag tar med datorn nån annan stans.


Vet inte riktigt vad jag ska skriva mera? Ni som läser, om det är nått ni undrar eller vill veta får ni gärna slänga in en liten kommentar, så vet jag vad jag ska skriva :)

Saknar er braiga människor där hemma <3 Men försöker att inte tänka på att jag saknar så mycket, blir bara jobbigt.

Nu ska jag dricka lite mer kaffe som Kristin fixat till mig, fundera på vad vi ska käka ikväll också... (får ingen mat från jobbet när jag inte arbetar, obviously).

Jag, schleten å blek som få, längtar tills jag kan bli lite brun & fresh!



Pozzheej från meej



K o m m e n t e r a
2 kommentarer



Kommentarer
Postat av: Katrin

Blir änna lite avis här va.... Vill också bo utomlands ju!! Hur lyckades du hitta ett sånt jobb?

2011-04-03 @ 20:57:23
URL: http://hejkaty.blogg.se/
Postat av: johannisen

fyfyfyfy vad ud hre bra! och du har redan bäddat min säng också såg jag, asabra!

TRåkigt här hemma och du har gjort rätt val, heeeelt klart!!



Saknar dig lillo! pääääussssss!

2011-04-04 @ 13:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0